· 

Speciaal bier, hype of blijvertje?

Tot een aantal jaar geleden was speciaal bier iets voor oudere mannen. Dat is inmiddels verleden tijd. Tegenwoordig is het echt een hype. Iedereen drinkt het. Jong en oud. Thuis of op het terras. In de kroeg en tijdens het diner. Is deze drank een hype die weer snel overwaait of een blijvertje?

 

speciaalbier hype

Merken

Er zijn steeds meer brouwerijen die speciaal bieren aanbieden. De nieuwe (micro)brouwerijen schieten als paddenstoelen uit de grond. Er zijn zelfs thuisbrouwpakketjes in omloop. Een select aantal kleine brouwerijen weet de stap te maken naar een professionele aanpak.

Soorten

Vroeger had je weinig keus, zoals dubbel en triple. Nu de concurrentie flink is toegenomen, valt het op dat er steeds meer nieuwe smaken op de markt komen. Quadruppel, herfstbock, dubbelbock, barley wine, whiskey infused, barrel aged, vrouwenbier, bloesembier en ga zo maar door. De termen en smaken vliegen je om de oren. Met variërend succes. 

Schappen

Het aantal aanbieders van speciaal bieren stijgt enorm. Speciaalzaken, supermarkten, webshops, brouwerijen met een winkel, horecagroothandels, proeflokalen… De schapruimte van speciaal bier neemt enorm toe. Daaraan kun je zien dat er een enorme en continue vraag is.

Beoordelen

Welke bieren heb je allemaal gedronken en wat vond je ervan? Er waren al wijn- en whisky-apps en tegenwoordig ook steeds meer bier-apps. Hier kun je bijhouden welke bieren je hebt gedronken en wat je ervan vond. De bekendste, internationale app is Untappd. 

Landen

Ook het aantal landen, waarin speciaal bieren worden geproduceerd is enorm gegroeid. Van oudsher is België het speciaal bier land met merken als Grimbergen, Leffe en La Chouffe. In recordtempo hebben landen als Nederland en de VS een flink aanbod gerealiseerd. Ook andere landen als Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Scandinavië.

 

 

 

Hype of blijvertje? Het lijkt erop dat het een vaste waarde is geworden, maar dan vooral in de landen die zelf actief zijn met brouwen. Daarbuiten moeten de bierdrinkers nog even wennen aan deze nieuwe smaken en het aanbod op de kaart in de kroeg en in het restaurant.


www.weetjedat.nl Blog Feed

Als verpleegkundige eenvoudig een cv maken (vr, 03 mrt 2023)
Werken in de zorg is een uitdagende en belangrijke taak. Deze functie is verantwoordelijk voor het verlenen van zorg en ondersteuning aan hulpbehoevenden, zoals ouderen, gehandicapten, zieken en chronisch zieken. Er zijn veel verschillende functies in de zorg, waaronder verpleegkundige, arts, paramedicus, therapeut en verpleegkundig assistent.   Verpleging vereist een combinatie van technische vaardigheden, kennis en een menselijke benadering. Het is belangrijk empathisch te zijn, geduldig en goed kunnen luisteren naar de wensen en behoeften van de patiënt. Bovendien moet je in een drukke en soms stressvolle omgeving kunnen werken en effectief kunnen communiceren met patiënten, families en andere leden van het zorgteam. De NZa (Nederlandse Zorg Autoriteit) ziet toe op goede en betaalbare zorg voor iedereen.   Het werk in de zorg kan fysiek en mentaal zwaar zijn, maar het is ook een zeer dankbare baan. Dit is een kans om het leven van anderen te verbeteren en bij te dragen aan hun herstel en welzijn. Als je op zoek bent naar een baan met voldoening gevend werk en uitdagingen, dan is een carrière in de gezondheidszorg zeker iets voor jou. Een CV voor verpleegkundigen: 10 tips Als verpleegkundige eenvoudig een cv maken is geen simpele taak. Aangezien het binnen jouw vakgebied gaat om een specialistische functie, is het goed om hier in jouw CV extra aandacht aan te besteden. Als je een cv maakt voor een vacature in de zorg, dan kunnen de volgende algemene tips daarbij helpen:   Zorg ervoor dat je cv professioneel en duidelijk is geschreven. Gebruik een prettig leesbaar lettertype en zorg voor een consistente opmaak. Zorg voor een duidelijke structuur, beginnend met een samenvatting of je profiel, gevolgd door je werkervaring, opleidingen/trainingen, vaardigheden en eventueel referenties en certificeringen. Gebruik zoekwoorden die passen bij de functie waarop je solliciteert. Dit zorgt ervoor dat je cv beter vindbaar is in zoekopdrachten op bijvoorbeeld vacature-websites. Vermeld relevante werkervaring, inclusief specifieke resultaten en prestaties. Geef een voorbeeld van hoe jij hebt bijgedragen aan het bedrijf of de organisatie waarvoor je werkte. Zorg ervoor dat je cv niet langer is dan twee pagina's. Houd het beknopt en onthoud dat werkgevers primair op zoek zijn naar belangrijke informatie. Controleer zorgvuldig op spel- en grammaticafouten. Slordigheid in je cv kan betekenen dat een potentiële werkgever al direct conclusies trekt. Het is daarom belangrijk dat je cv foutloos is en een professionele indruk achterlaat. Zorg voor een stijlvolle uitstraling. Voeg een professionele foto toe, waar je alleen op staat. Vermijd foto’s die in je vrije tijd zijn genomen of waar je samen met anderen op stond.  Gebruik actieve en krachtige taal en vermijd passieve zinnen. Pas je cv aan voor elke specifieke baan waarop je solliciteert, zodat het duidelijk is dat je geïnteresseerd bent en dat je cv relevant is voor de functie. Maak je cv downloadbaar en/of stuur ze in een gemakkelijk leesbaar formaat, zoals pdf.   In de zorg is over het algemeen veel werk te vinden, want door de vergrijzing zijn er steeds meer hulpbehoevenden in Nederland. Zoek de baan die bij je past en solliciteer. Daar zullen veel mensen je enorm dankbaar voor zijn.     
>> meer lezen

Webshop overnemen: zo werkt dat (Fri, 27 Jan 2023)
Nederland telt tienduizenden webwinkels. Het overnemen van een webshop is dus helemaal geen gek idee. Door het overnemen van een webshop is het mogelijk uw bestaande onderneming een boost te geven en verder te laten groeien. Daarnaast is het een laagdrempelige manier om te starten met (online)ondernemen.    Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om zelf een webshop te starten. Het kans op succes ligt dan echter wel iets kleiner. Bestaande webshops zijn vaak al tegen diverse kinderziektes aangelopen en hebben dit al verholpen. Tien jaar geleden waren klanten niet zo moeilijk als ze vandaag de dag zijn. Komt een bestelling één dag te laat binnen en je kan al rekenen op een boze mail van een klant.    Daartegen is het doen van online aankopen de laatste jaren wel ontzettend toegenomen en is het vandaag de dag heel normaal geworden om zelfs boodschappen online te bestellen. Dit is natuurlijk ontzettend positief als jij een webshop wilt overnemen en begint met onlineverkopen.    Wat is een webshop nou eigenlijk waard Het waarderen van een internetbedrijf is doorgaans wat moeilijker dan bij een ander bedrijf. Een webshop heeft vaak geen tastbare waarde zoals een pand of een stabiel verleden met omzet en winst. Webshop waarde bepalen is dus vrij lastig doorgaans. Dit betekent echter niet dat een webshop geen waarde heeft.    De waarde van een webshop wordt bepaald aan de hand van klantendata, zoekmachinepositie (SEO) en natuurlijk de omzet- en winstprognoses. Vaak wordt er bij het waarderen van een webshop gekeken naar het contract met de leverancier, verkoopaccounts op bijvoorbeeld platforms als Amazon of Bol.com. Als laatste telt de voorraad en inventaris mee. Toekomstperspectief van de webshop Om te bepalen wat de toekomstige winst en omzet is wordt er doorgaans gebruik gemaakt van de Discounted Cash Flow-methode, ook wel bekend als de DCF-methode. Deze methode maakt het mogelijk om uit te rekenen wat een webshop na overname ongeveer gaat opbrengen, min de kosten die je ervoor betaald. Is de webshop de afgelopen jaren bijvoorbeeld snel gegroeid, dan is dit van invloed op de uitkomst. Daarnaast is er rekening gehouden met het feit dat de eerste euro’s die verdiend worden na overname meer waard zijn, dan inkomsten die pas na twee of drie jaar worden verdiend.    Deze berekening geeft een indicatie over wat de website waarde kan zijn. Het is natuurlijk altijd belangrijk om met de huidige eigenaar goed in gesprek te gaan en meer te weten te komen over alle ins en outs van de webshop. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat het overname bedrag hoger ligt omdat er waardevolle contracten zijn met leveranciers of juist minder omdat er al lang geen onderhoud meer heeft plaats gevonden. De overname Wanneer je het met de verkoper eens bent geworden over de prijs, kan de overname in gang worden gezet. Ten eerste stel je een geheimhoudingsverklaring op, vervolgens kun je nog onderhandelen over aanvullende voorwaarden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de vorige eigenaar nog voor een bepaalde tijd betrokken blijft bij de organisatie, in ruil voor een vergoeding. De overdracht van de webshop Uiteindelijk is het punt daar gekomen en ga je webshop en alles wat daarbij hoort daadwerkelijk overnemen. Wanneer het om een bv gaat, dan gaat het alleen om de aandelenoverdracht. Dit is een vrij formeel proces en hier komen wat kosten bij kijken. Het voordeel hiervan is dat het direct geregeld kan worden en het goed te doen is.    De overdracht van een eenmanszaak is echter wat lastiger. Dit komt omdat je het KVK-nummer niet kunt overnemen. Het overnemen van een kleinere webwinkel lijkt dus makkelijker doordat je de domeinnaam overneemt. Maar let hierbij dus op dat klanten, partners en leveranciers zaken deden met de vorige eigenaar.   
>> meer lezen

Reactie schrijven

Commentaren: 0